2. november 2011

Vinteren er like rundt hjørnet

Og det er nok ikke så mye til vi ser av høsten før snøen kommer dalende! Vi er allerede i November og om ikke lenge må man begynne å tenke på juleforberedelsene. Jeg er halvveis på julegavene alt, og håper å bli så nogen lunde ferdig i løpet av helgen.

I helgen som var, tok min søster, lillegutt og jeg oss en tur på plantasjen. Jeg skulle igrunn ikke ha noe spesielt, men så var det salg der da. . .
Så med oss hjem kom:

En Syrinbusk, som blir 3-4 m høy med rødfiolette blomster
2 rosebusker som blir ca 1 m, en med rosa og en med hvite blomster




En vrihassel som de fleste kansje kaller Trollhassel


To potter som vi plantet to syrinbusker i, som blir ca 1,25 m høye og får lys lilla/rosa farge


Det kan nok henne de må plantes om senere, men det får vi se an til våren. Det gjorde fremsiden av huset litt koseligere, tross all grus, jord og glassopor som ligger strødd utover :)

Kjenner jeg gleder meg litt til snøen legger seg, så det dekker den stygge tomten vår, frem til våren :)

Inne har det også dukket opp en ny plante, men den er ikke fra plantasjen.
Et kjempekult tre med ny potte.  Dette er kjøpt på en butikk med navn hageland.





Ha en fortsatt fin kveld

Camilla


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar